کاروان نورالنبی (ص)-24006
حج تمتع 94
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کاروان نورالنبی (ص) و آدرس nooronabi94.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

نکات ضروری سفر:

- حضور اعضا کاروان راس ساعت 6:45 در محل .............. فرودکاه .

- رعایت قوانین و مقررات کشور میزبان و احترام به آن، به طور عموم یکی از ضرورتهای لازم است .

- هنگام تخلیه اتوبوس و هم چنین ترک هتل، مراقب باشید وسایل شما جا نماند.

- پرهیز از هر گونه بحث و جدل با مامورین عراقی .

- با توجه به این که اشیاء زینتی مانند : طلا و جواهر و پول مشمول بیمه نمی باشد در حفظ و نگهداری، نهایت سعی و کوشش را به عمل آورده و حتی المقدوراز آوردن به سفر خودداری شود.

-در صورت بروز هرکونه مشکل آن را به اطلاع مدیر کاروان برسانید و از وی حل ان رادنبال کنید و هیچگاه از کادر هتل پیگیر رفع مشکلات خود نباشید.

-جهت سلامتی و رعایت موارد بهداشتی از بردن غذای خود به داخل اتاقها خودداری نمایید.

-زائران محترم جهت صرف غذا می بایست درساعات اعلامی در رستوران هتل حاضر شوند.

-زائران به هیچ وجه اقلام داخل اتاقها را خارج ننمایند زیرا این امر موجب برو مشکلات بسیاری در زمان ترک هتل خواهد شد.

-اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید ، حتماً قبل اعزام به پزشک خود مراجعه و ایشان را از سفری که در پیش دارید مطلع سازید.

- عزیزانی که در ایران داروهای تخصصی، استفاده میکنند . حداقل برای مدت 10 روز آن را تهیه و به همراه داشته و در نگهداری صحیح آن کوشا باشند.

-همراه داشتن کارت هتل شماره تلفن مدیر و به خاطر سپردن نشان محل استقرار و جدا نشدن از جمع گروه ، خطر گم شدن را کاهش خواهد

داد .

-همواره در طول سفر با یکدیگر صمیمی و مهربان بوده و به همدیگر کمک کنید.

- قبل از سفر، نسبت به تخلیه حافظه تلفن همراه ، فلش مموری، دوربین عكاسی و دوربین فیلمبرداری از تصاویر شخصی و خانوادگی اقدام نمائید.

از قبول ، دریافت ونگهداری هرگونه بسته ، محموله ، ساك و پا كت جهت تحویل به ایرانیان مقیم عراق ویا بالعكس خودداری نموده ودرصورت مشاهده ، مراتب رابه اطلاع مدیركاروان برسانید .

-برای حمل وسایل خود از ساك و چمدان محكم و قفل دار استفاده نموده و نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن  مربوطه را به صورت واضح بر روی چمدان و یا بر روی برچسب تحویلی نوشته) بانوان حتما ازدرج شماره تلفن اجتناب نموده وترجیحا شماره تلفن محارم مرد خود را یادداشت نمایند( و در جای مناسب بچسبانید.

-باتوجه به فرهنگ عمومی ومذهبی شهرهای زیارتی عراق، توصیه میگردد خواهران محترمه ضمن استفاده از چادر مشكی و رعایت حجاب و پوشش اسامی، ازپوشیدن مانتو و یا چادر نماز در معابر عمومی، ا كیدا خودداری نمایند .

-در طول مسافرت و در مسیرهای رفت و برگشت به ویژه هنگام انتقال اثاثیه، شخصا مراقب ساك ها و وسایل خود بوده و از رها نمودن در محیط های قابل دسترس افراد بیگانه برای پیشگیری ازسرقت و... اجتناب نمایید.

-با توجه به وجود بازرسیهای متعدد و جدی در فرودگا ههای مبداء و مقصد خصوصاً فرودگاه های عراق  كه با استفاده از كارشناسان خبره و سگهای

مواد یاب و تجهیزات كاماً پیشرفته صورت می پذیرد لازم است از عدم وجود هرگونه مواد مخدر و مشتقات آن در ساك ها و لباس خود اطمینان حاصل نمائید.

-هنگام ورود به خاك عراق و بویژه درطول سفر ، كارت ویژه زائرین را همواره به گردن آویخته و از خود دور ننمائید.

- از فیلمبرداری و عكس برداری از مراكز و افراد نظامی در مرز و مسیرها و در طول مدت حضور در عراق جدًا خو دداری نمائید.

-از ارتباط گیری با مأمورین و افراد بیگانه در مرز پرهیز و از دادن نشانی و شماره تلفن و سایر اطلاعات شخصی خود جدًا اجتناب

كنید.

-بانوان محترمه درخصوص حفظ حجاب ، وقار و متانت در برخورد با كاركنان غیر ایرانی هتل ها، رانندگان، دستفروشان و مغاز هداران عراقی اهتمام لازم راداشته باشند و از بحث و مزاح با آنان خودداری كنند .

-پس از ورود به هتل محل اسكان، ضمن توجه به توصیه های مدیر كاروان، كارت آدرس هتل و كلید اتاق را دریافت و از سالم بودن قفل درب، پنجره، قفل شب بند درب، پرده های اتاق و روزنه های قابل دید ازقبیل پنجره ، هوا كش و كانال های منتهی به سرویس بهداشتی وحمام، اطمینان حاصل نمایید.

- هنگام سوارشدن به آسانسور هتل، از سلامت كار آسانسور و وجود اتاقك آسانسور در طبقه مربوطه ، اطمینان حاصل نمایید

در صورت بروز هرگونه مشكل در هتل، مراتب را با مدیر كاروان در میان گذارده و از برقراری ارتباط و یا درگیری با كاركنان غیر ایرانی هتل، اجتناب كنید.

-توجه داشته باشید كه هتل ها مجهز به دوربین مدار بسته میباشند لذا هنگام تردد در طبقات و راهروهای هتل رعایت حجاب و شئونات اسامی را مدنظر قرار دهید.

- از حضور در پشت پنجره اتاق، بالكن و پشت بام هتل جهت فیلمبرداری، عكس برداری، پهن كردن رخت و لباس خودداری كنید.

- بانوان محترمه از حضور انفرادی و تردد  بیمورد در هتل بویژه در نقاط كور )راه پله ها، رستوران و سرویس بهداشتی( خصوصاً در ساعات خلوت جدًا خودداری نمایند.

- از رها كردن كودكان ، دختران نوجوان و افراد كهنسال در داخل اتاق ها و نقاط خلوت هتل خودداری كنید.

- كودكان را از بازی كردن در محیط هتل منع و از فرستادن آنان جهت تهیه آب جوش و... به رستوران و لابی به تنهائی جدًا اجتناب فرمائید.

-به هنگام خروج از هتل از قفل بودن درب ها و پنجره های اطاق و خاموش بودن وسایل برقی )پنكه - بخاری( اطمینان حاصل نمائید.

- هنگام تشرف به حرم مطهر و خرید از بازار، مراقب كیف دستی و وسایل خود بوده و حتی المقدور از همراه داشتن پول اضافی و اشیاء قیمتی، خودداری نمائید.

- بانوان محترمه در سیطر ههای تفتیش زنانه )ورودی حرمهای مطهر (، مراقب كیف دستی خود بوده و در تفتیش، مواظب محتویات داخل كیف خود باشید.

- گوشی تلفن همراه خود را در زیارات دوره و در ورود به حر مهای مطهر، ابتدا خاموش، سپس به واحد امانات تحویل و بعد ازاتمام زیارت، باتری و سیم کارت و حافظ هی جانبی گوشی خود را بازبینی نمایید.

- خرید و انتقال كالا و اقلام ممنوعه ازقبیل: انواع دیش ، ریسیورماهواره، دستگاه ردیاب امواج ماهواره ای، LNB ، اسلحه سرد و گرم چاقو-قمه(جلیقه ضدگلوله، انواع باتوم ، مهمات جنگی، شوكربرقی، اسپری اشك آور، دستبند نظامی و... ممنوع بوده و هنگام بازگشت موجبات دستگیری زائرین را در مرز مربوطه فراهم مینماید .

- از آن جا كه عموم انفجارات درعراق با تعبیه موادمنفجره در داخل ساك و چمدان و باریموت كنترل از راه دورانجام می گیرد، تا كید می گردد، تحت هیچ شرایطی، ساك و بار افراد ناشناس و مشكوك را به عنوان مساعدت و كمك حمل ننموده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، مدیركاروان را مطلع نمایید.

- در سفرهای گروهی، صبر ، حوصله ، گذشت و ایثار ، خوش رویی ، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مدیر کاروان رمز موفقیت است . لذا از نظرات و تجربیات مدیر راهنمای کاروان خود تبعیت نمایید.

- با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصی مورد نیاز خود را همراه داشته باشید . )لیوان، مسواک، شانه، حوله، دو عدد ملحفه نازک و سبک به منظور رعایت بهداشت فردی، و ...(

- انواع پول ایرانی در شهرهای زیارتی عراق رایج است، لذا نیاز به همراه داشتن ارزهای خارجی نیست . به مقدار مورد نیاز پول ایرانی برای موارد ضروری و شخصی همراه داشته باشید.

- همراه بردن موبایل،دوربین عکاسی یا فیلم برداری بلامانع است . اما بردن آنها به داخل حرمها و اماکن زیارتی ممنوع است .

- همواره سعی نمایید با هماهنگی مدیر راهنما در طول سفر نمازهای یومیه در وقت فضیلت )اول وقت( اقامه شود .

-در صورت انصراف یا غیبت زائر در روز اعزام یا ممنوع الخروج شدن یا ممانعت عراقیها از ادامه سفر به دلیل احوال شخصی یا تشابه اسمی، خسارت مالی زائر مربوطه و همراهان بر عهده خود زائران خواهد بود .

- به محض ورود به خاک عراق ساعتهای خود را با وقت محلی تنظیم کنید زیرا برنامه های کاروان مطابق ساعت رسمی کشور عراق انجام  میشود همه روزه هنگام خروج از هتل، کارت مشخصات خود و کارت نشانی هتل را به گردن آویخته و به صورت گروهی رفت و آمد نمایید.

-در برنامه زیارتی که هر روز توسط مدیر کاروان اعلام  میشود شرکتفعال داشته باشید . در تمام برنامهها مثل نماز جماعت ، زیارت دوره و ... جند دقیقه ای زودتر از وقت تعیین شده ، در مکان مقرر حضور پیدا کنید .

- ا گر از اعضای گروه خود دور شدید یا جدا ماندید، خونسردی خود را حفظ کرده، با استفاده از کارت موجود در گردن آویز و با کمک گرفتن از دیگر زائران ایرانی مستقیماً به هتل بروید .

- از تنها گذاشتن کودکان خود در هتل و نیز بازی کردن آنها با آسانسور خودداری نمایید.

-  به دلیل احتمال آتش سوزی ، از روشن کردن شمع و کشیدن سیگار و پهن کردن لباس روی بخاری برقی داخل اتاق خودداری نمایید .

- یک روز قبل از حرکت همه وسایل خود را بسته بندی مناسب نمایید و وجود برچسب حاوی نام و مشخصات و شماره تلفن خود را مجددًا کنترل کنید .

- در طول سفر، گذرنامههای زائران نزد مدیر راهنما است. در آخرین روز سفر )قبل از رسیدن به نقطه صفر مرزی( مدیر راهنما تمام گذرنامه ها را به دقت تحویل صاحبان آن می دهد . از این مرحله به بعد حفظ گذرنام هها برعهده زائرمیباشد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 14 اسفند 1396برچسب:, ] [ 18:14 ] [ حجت اله سلمان پناه ] [ ]

.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

کاروان نورالنبی (ص) حج تمتع 1394 استان فارس - مدیر کاروان حجت اله سلمان پناه
آرشيو مطالب
شهريور 1394
مرداد 1394 تير 1394 بهمن 1393
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 73
بازدید ماه : 73
بازدید کل : 2738
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1